klik klik

Saturday, September 7, 2013

Kisah seorang suami dan botol susu


assalamualaikum..
kisah tauladan dibawakan khas oleh Umi Umar...

kejadian benar ini berlaku di rumah sewa kami...


al-kisah....hari isnin yang lepas aku g sekolah seperti biasa. Pagi tu 1st time g antar MUF kat taska bersama ngan Mr Hubby....dia pun excited nk tgk taska MUF......


since anak dah antar kat taska, aku pun minta la jasa baik Mr Hubby untuk tolong hbuat kerja rumah sikit...

1. tlg bersihkan peti ais
2. tlg sidai kain yg aku basuh mlm td takut busuk
3. tlg bawa naik botol susu MUF yang tertinggal dlm keta n basuh


alhamdulillah dia pun tak merungut 


dalam kul 11 lebih aku terima sms yg menyatakan semua kerja dah siap..siap mop lantai..bersihkan dapur, kemas bilik disamping kerja2 yang aku mntak tolong td....


so, tepat kul 1.30 aku tgk Mr Hubby n MUF terkedek2 muncul kat sekolah...MUF lak demam.so plan nk terus g klinik amik ubat sbb petang dah nk antar Mr Hubby kat KL Sentral....sebelum tu kami g antar Asiah dulu kat blok A..bersebelahan dengan Blok rumah sewa kami....duk berkira2 nk naik tukar pampers MUF kat rumah ke atau tukar kat klinik je...then kata sepakat ditemui tukar je kat klinik nanti....

aku seperti biase bila dlm keta mula la nk citer macam2.....dr aktiviti sekolah sampai la rutin harian aku pas balik sekolah..terkeluar perkataan basuh botol susu....tibe2 Mr Hubby ckp yg dia terlupa nk tutup dapur gas.
HAH?APA?


dia rebus botol susu MUF
takde pulak dia bgtau aku dia buat kerja tu...
ok takpe...kami patah balik
semua diam jeeeee......
aku dlm hati berdoa yang Mr Hubby dah tutup gas tu....
bila sampai cepat2 Mr Hubby naik n bukak pintu rumah...


perghhhhhh...................

asap memenuhi ruang tamu,dapur dan bilik.....
Ya...

mmg Mr Hubby terlupa nak tutup gas sebelum dia keluar rumah td....


Alhamdulillah......belum meletup..itu yg kami syukur sgt2...
tidak ada kejadian yang lebih teruk dari asap dan juga abu botol susu yang memenuhi ruang lantai rumah kami....
aku tak leh masuk rumah dekat 15 menet sbb asap terlalu tebal..


kecewa juga Mr Hubby sbb dia dah bersihkan semuanya tiba2 keadaan menjadi lebih teruk dengan kehadiran debu2 yang tidak diundang itu..


Mr Hubby offer diri untuk uruskan semuanya sekali lagi..basuh semua debu2 dan mop lantai....
aku n MUF bergolek2 di atas katil..kesian MR Hubby....
aku nk tolong tapi si kecik ni mesti nk merangkak ke hulu hilir..keadaan lantai mmg kotor..terpaksa kami menunggu di dalam bilik...



moral of the story:  sebelum keluar rumah pastikan api dapur gas telah ditutup
periuk yang guna untuk merebus.....setelah di sental

debu2 botol susu..

takut tgk ni







Syukur Alhamdulillah Allah masih sayangkan rumah sewa kami...
Tq Allah

No comments:

Post a Comment

sila la mengomen