klik klik

Saturday, September 20, 2014

Puding roti

Assalamualaikum....
Jom makan puding roti.....

Disebabkan takde kismis maka aku taburkan sahaja benda alah ni...apa nama benda ni eh....tak pasan pulak kat bekas dia masa bubuh malam tadi....bagi suasana ceria sikit kat puding rotiku ini...

Kali ni aku bakar guna oven.....sebelum ni guna pemanggang ajaib.....rasa yang ni lebih sedap kot...resepi aku ikut suka hati je....

Roti
Susu cair
Gula
Telur 4 biji
Esen vanila

Roti  rendam dalam susu cair..
Blend gula n telur n esen vanila
Pahtu masukkn dalam rendaman roti tadi..

Siap....

Bakar dalam oven suhu 160 lebih kurang 40 menet...

Hasilnya memuaskan......
Aku tak buat sos kastard sebab susu cair da abis buat puding tu

Makan begitu sahaja pun da ok...inikan pulak kalau ada sos kastard....next time buat sos kastard sekali okeh...

Pagi tadi aku da siap buat bekal untuk Umar...harap dia suka makan dan habis bekalannya hari ini...dan 1 bekas untuk bekalan aku di sekolah....tinggal kat rumah sikit untuk bekalan cik abang...
Saje nak kasi chef2 kat sekolah ni bagi komen...kikikikikiki

Gambar selepas di bakar tak dan nk snap...pagi2 kalut nak bersiap g sekolah....

No comments:

Post a Comment

sila la mengomen