klik klik

Monday, September 22, 2014

In the making : Japaness Cotton Cheese Kek Mudah

Assalamualaikum....

Sambil tunggu kek masak....mari sembang2...
Aku da lama duk usha resepi japanes cotton cheese kek ni....pernah ternampak rakan kat group resepi ringkas post kat fb...tapi tak salin pun resepi tu...terbaca cheese yang digunakan ialah cheddar cheese..selalu jumpa yang guna krim cheese....cam susah je bila resepi tulis krim cheese....

Malam ni menggedik pulak nak buat kek ni...semua bahan  2 ari lepas da beli...kebetulan pulak Umar tido kul 7 awal td....bergegas la makcik ke dapo...
Tengah syok2 buat marringue dia bangun lak....
Buat susu dan dia smbung tido.....lega....

Pastu tengah syok2 kacau adunan last tu dia bangun lagi..kali ni takmo la ulik2 dia lagi....biar la dia bangun n tengok umi dia rajin tengah buat kek....hahhahahahaha....

Tapi dia belum pandai lagi puji....rajinnye umi buat kek...

Tgk repsepi agak rumit  tapi bila buat tu takde la rumit sangat pun....bole tahan laa...

Tak tau lagi apa jadi ngan cheese kek aku tu..esok2 aku review ye....resepi pun akan aku buh esok sekali ngan pic kek yang tak pasti menjadi atau tak....sebabb aku banyak derhaka...hahahhaahhha

Resepi aku jumpa kat tenet gak...sok2 aku habaq kat mana aku aik resepi tu k...

No comments:

Post a Comment

sila la mengomen