klik klik

Thursday, July 11, 2013

Sabah Trip ~Day 2&3~

sambungan day 1...

setahun br nk bersambung....hahahaha..

ok.ok...teruskan je lah ye....byk lgi cite nk abadikan kat sini..huhuhu
 malam pertama stay kat Kundasang~Kinabalu Pine Resort~ hujan sgt la lebat...jadi malam tu kami hanya rehat2 kat bilik sajo....naseb baik ptg masa sampai pekan kundasang dah tapau KFC siap2...
makan santai2 di beranda bilik kami.....cam piknik dah gayanyaa...hihihi
 sayangnya pic mkn KFC kat hp en suami.....

pagi di Kinabalu Pine Resort

me,si kecik MUF, mummy & en suami...

sejuk+nyaman+cantik+hijau

menu yg biase2 aje...

hai si kecik umi ni...semua benda org mkn dia nk mkn...pastu tercekik fries..huhuhu

peace!!

bergolek2 bersama nenek dan kakak di dalam bilik...

blok f~ bilik kami di sini...nampak view gunung kinabalu dr beranda~

reception~kocik yo tompak eh...hahahaha

lepas cek cek cek cekidaut...kami teruskan perjalanan ke Desa Dairy Farm...tgk lembu....viewnya sgt cantik.......hijauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu je.....tapi sygnya takleh nk tgk dorang perah susu lembu.jadual perahan ialah pukul 3 ptg...its ok..kat bawah ni beberapa pic kat sinun....

selamat datang
kakak & adik

nk g bg makan rumput anak lembu...jom2
besar anak dr mak...huhuhuhu
hi.....nama saya lulu..
kinabalu park
jambatan tamparuli
haishh..terjelir2 lidah nk mamam cloud nine...
kereta terbalik
basikal terbalik
da sampai hotel setelah penat berjalan2
golek2 time
alkisah....dr kundasang kembali ke Kota Kinabalu.kami sampai di KK dah petang dalam kul 4.30...
terus cek cek cek in hotel....ada kejadian ketika nk cek in hotel tu..dah book Hotel Grand Borneo....tapi takleh nk cek in sbb tak bawa pas kerja...aku takmo bayar normal rate...ngade sbb dah janji ngan harga gomen rate...bincang2 ngan en suami..sepakat cari hotel lain..hamik kau...rugi kami nk duk 2 malam n dua bilik....
 terus ke hotel sebelah..lagi hebat ..hahahahah..cek in kat Novotel...ok je...siap ada org dtg bukakkan pintu kete....lobi pun cantik dr yg td..tak perlu id utk dapatkan gomen rate..memadai slip gaji...tambah rm sikit dr yg hotel td....but im satisfied...bilik cantik..luas..suka sgttttttttttttttttttttttttt.........

lepas mandi solat n rehat kami keluar mencari makan...lupa restoren apa....tapi makanan sgt sedap dan harga sangat mahal...tapi berbaloiiiii....dr kau bayar mahal tapi rasa nan hadoo..buek sakit hati je.. kan!kan!

hari ketiga kami ke Pulau Manukan.......amboi......sini pun ada kejadian gak..huhuhu..byk betul kejadian.....bergaduh ngan penumpang bot yg sama...dia siap tunjuk penumbuk..mak aii...aku pun ado laa.....tgn kiri pegang MUF tgn kanan angkat penumbuk gak kat dia....sambil bebel2..walhal dia da turun dr bot tu....hahaha..lawak2.....layan pic ehh....penat menaip....huhuhu

jom pi pulau
steady anak ambo naik boat..pastu umi amik peluk n tutup muka ngan kain...takut lemas kene angin kuat
bestnye tido kat tepi pantai
pulau manukan
kakak di atas jeti
masa balik dr pulau

takde pic kat Jesselton Point...masa ni semua dah penat dan perut laparrr.....terus g cari makan n terus ke hotel...time ni semua memang dah penat....yuk tidoooooooooo.....mmg semua tido sampai ke tgh malam....MUF lgi laaa..tido dr petang bawak ke pagi...letih sungguh dia...tapi dia sgt laaaa baikk....mmg bulih dibawak berjalan..alhamdulillah takde ragam....