klik klik

Friday, July 26, 2013

ayam pandan, kailan ikan masin

assalamualaikum...



 menu paling simple.....

 1. Ayam Pandan...rasa?kurenggggg...hahahah..kondem masakan sendiri....mayb aku tak belajar betul2 bahan2 perapannya...aku belasah je bubuh apa yg aku rasa nk bubuh....aku amik resepi daripada cikgu kat sekolah...kununnya senang so, tak payah salin resepi...sekali bila tiba nk masak...lupa habis..malas pulak nk gugel2 resepi..ingat2 lupa aku pun buh la garam gula kunyit n sos tiram....tu je...perat dalam 15 menet je pun....then terus goreng.....ayo......bau aroma daun pandan tu sedap...tapi rasa boleh la....cuma tak umphh perapan nya tu...next time leh cuba lagi....lagi?aku ni klu 1st time buat tak seperti yang diharapkan tak mungkin akan ada kali ke2.....takut pisang berbuah 2 kali....hehehehhe..tgk la camne..klu nk mkn nanti aku try la buat lagi.......

ayam pandan

2.yang ni pulak kategori sayur mayur....kailan ikan masin...pun 1st time buat.....pun same gak..rasanya kureng..kureng masinnye situ..terlebih air kot...ayo......menu ari ni kenapa semuanya kureng yerr.........dah ko mmg tak pandai masak......sedor la diri ...hakhak....sbb sedar yg diri ini tak pandai masak la aku duk belajar satu2 resepi kn......ada gak inisiatif nk impruf kn diri ye dak...
kailan ikan masin yang tak masin


3.menu ketiga ialah telur kicap...ni dah biase buat..memang sedap la..hikhikhik.....

telur kicap sedap..

untuk basahkan tekak air pilihan untuk hari ini ialah sarsaparilla F&N...bancuh ngan air masak..kacau..letak ais..siap!!..MUF pun reti buat kot....
sarsaparilla ais
model mesti ada........MUF pas makan sibuk nk manjat......sabar ye...nanti tiba masa awak akan penjat sana sini ye...


sekian menu mkn2 hari ini

No comments:

Post a Comment

sila la mengomen