klik klik

Saturday, February 14, 2015

Patah tumbuh hilang berganti

Assalamualaikum...
Apa yang patah?
Apa yang tumbuh?
Ok yang patah jam..yang tumbuh pun mestilah jam jugak kan....
Sebenarnya ni kisah sedih....eh...gembira pun ye jugak...kira 2 in 1.....
Tapi serius ni...jam tangan dari suami untuk hantaran masa kahwin hilang?mau tak sedihkan....kalau korang pun mesti sedihkan....sob sob sob....
Kisah kehilangan jam tangan ni sebenarnya dah lama....bulan 12 hari tu.....aku tak pasti kat mana jam tu hilang tapi yang aku ingat last aku bukak jam tu masa kat hospital..dipendekkan cerita masa aku g baling ari tu aku cam sesak napas...g hospital baling untuk cek apa yang patut...masa cek jantung misi suh aku bukak jam...time tu aku ingat aku bukak jam tapi aku lupa letak dalam hanbeg ke atau letak tepi bantal...masa nak bertolak ke kl ari tu aku tak cari sangat jam sebab aku cam ingat masa kat sepital tu aku letak jam dalam hanbeg.....yakin bebb...kalau tak mesti pepagi da g hospital carik jam tu....bosan dalam keta lama2 aku selongkar la hanbeg nak carik jam....selongkar la nama yang seswai sebab hanbeg besau dan banyak harta karun....eh eh  .takde la pulak ...takpe la...sampai umah kakak nanti aku selonggar dengan lebih lanjut lagi....dalam hati cam dah cuak...jam kahwin tu......marah suami aku nanti....
Tapi apakan dayaku....takde jodoh ngan jam tu lagi......sob sob sob...memang konpem takdok.....memang kompem la jam tu hilang.....3 tahun aku pakai dan 3 kali gak dah tukau bateri...eh..biasa bateri jam tahan berapa tahun eh....
Time tu suami nak g umrah...memang tak bising2 la...mintak dia doakan semoga jumpa balik jam tu...dia tak marah pun???? Aku sayang jam tu....jam kami sama....padahal jam laki aku beli  3 4 tahun sebelum kami kahwin....tak cadang nak beli jam sama pun...bajet untuk jam ciput je...tapi terjumpa jam sama...apa lagi sambar la....alaaa yang sama ni pun bukan ribu riban pun..... 5rat je pun...tu pun  dah lepas diskon...jam laki kan walaupun  3 4 tahun lepas masih elok..yang  ni memang aku kagum ngan laki sendirik..hikhikhik....
Berbalik pada tajuk.....jam yang hilang tu dah berganti....tapi bukan yang sama....jenama lain dan semuanya lain...aku nak jam yang sama....tapi suami aku kata jenis tu dah takde sekarang ni....malam tadi bila balik dari outstation (Penang je pun) dia tunjuk kotak jam.....lorrrrrrrrrrr....dia dah beli dulu..asal tak cakap nak beli jam..kalau tak bole aku rekues....hahahaha....sebelum tu aku duk bising2 nak beli jam pasar malam je sementara tabung jam nak penuh....tq wahai sang suami.......walaupun jenama tak sama tapi aku tetap menghargainya.... tabung jam da bole tukau jadi tabung hanbeg...oopppsssss.....
Bukan nak menunjuk-nunjuk sekadar berkongsi dan meluahkan perasaan...


ni jam yang tumbuh...selamat berkhidmat 
Ni yang patah...sob sob sob.....
pic kredit 2 pakcik gugel..





1 comment:

  1. At least patah tumbuh hilang berganti walaupun tak sama :) Kalau en suami beritahu nak belikan jam baru, mesti best berangankan. Bolehlah tengok style mana yang berkenan :) Tapi takpalah, tak kena marah, suami tak merajuk jam kahwin hilang dan dah dibelikan baru, kira rezeki tahun barulah tukan :)

    ReplyDelete

sila la mengomen