klik klik

Tuesday, April 1, 2014

Salam April

Assalamualaikum...

lama tak menjenguk sini...
ko jgn main2....kejap ada kejap takde....
dah macam shipsmore pulak...

sory cik blog.....
iam very bz..
muahahahahhaah
 meh nk story sikit....

byk perkara yang berlaku sepanjang bulan Mac....

1. berita MUF nak jadi abang belum ditulis terpaksa tulis berita MUF nak jadi abg tak jadi...
(cam pening je ayat ni)
sebenarnya CNY ari tu aku disahkan hamil anak kedua oleh Dr Noriah......pasttu mula la mabuk2....sbb tu jarang bukak internet dan of kos la tak boleh nak memblog....
aku lalui kehidupan biase....g keje...morning sickness...layan karenah MUF.....tapi memang penat sangat dan urusan rumahtangga agak terbengkalai...naseb baik suami banyak membantu....lepas 2 minggu aku dah berenti mabuk2..muntah...dan selera makan kembali seperti biasa...aku kagum ngan diri sendiri......urusan rumahtanngga lebih terurus sebab badan kembali cargasss.......lepas 2 minggu aku bleeding.....bila g klinik doc scan dan bgtau yang kandungan aku stop membesar masa 7 minggu....tanya doctor macam2 dan akhirnya airmata ni tumpah jua.....sedih sangat........walau pun kami tak rancang nak ada baby dalam masa terdekat bila jadi camni aku rasa sedih sangat..aku dah jaga kandungan ni selama hampir 3 bulan.......walaupun aku tak tau perkembangannya da stop masa usia kandungan 7 minggu...aku tetap jaga makan....jaga pergerakan..kadang-kadang aku marah MUF bila lasak sangat..takut efek kat baby dalam peyut ni.....Doc bgtau jangan salahkan diri sendiri dan jangan salahkan makanan..ye la mcm2 aku pikir .......aku redha........................................................ dah takde rezeki kami...
pada 21.6.2014 aku sekali lg ke Putra Medical Centre untuk urusan D&C......ooooooo camni rupenye prosedur D&C.....

Doc bg ubat 2 biji..katanya untuk bukakkan rahim...
Pas tu masuk wad berehat...time tu da tukar baju.pakai baju operate..sbb proses dnc nanti kat bilik operate...
Time ti da mula rasa sakit perut...cam sakit kontraction...darah pun banyak.....sakit cam nak bersalin..nurse mai tgk pun terkejut sebab darah banyak sangat....dorang bawak g LR....bilik operate full...bila nk naik atas katil tu gebebuk......diiringi rasa sakit yang amat dan aliran darah yang byk....fuhhhh....
Lega....mungkin ketulan tu da keluar...bila doc datang selamba je dia seluk....mak ai...doctor ni......rasa nak terajang...katanya bg ubat tido....sakit la woiiiiii......bila camtu dia arahkan nurse cucuk ubat tido....
Aku pun mamai2 dan tak sedar apa dah
..
Sedar2 dalam kul 3.15....masa masuk td lebib kurang kul 1 lebih...alhamdulillah tak pening....proses dnc da selesai dan alhamdulillah....

Pastu dihantar ke wad untuk berehat....

Dalam kul 5 lebih camtu da bole balik...lepas setel bil dan amik ubat.....


No comments:

Post a Comment

sila la mengomen